Μηνιαία αρχεία: Ιανουάριος 2016


Bring Excitement Into Any Lesson Increase student engagement with these 10 techniques. There is a marked distinction between teachers who seek merely to entertain and those who actually engage, just as there is a difference between teachers who cater to rather than captivate kids. Our ultimate goal as facilitators is […]

Bring Excitement Into Any Lesson


Ολοκληρώθηκε η 4η συνάντηση του προγράμματος e-VET στα πλαίσια του Erasmus+ Action KA2 που συμμετέχει το σχολείο μας, στην Σόφια της Βουλγαρίας. Οι εργασίες της 4ης συνάντησης είχαν σαν σκοπό την τελική αξιολόγηση του παραγόμενου υλικού για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών στην εκμάθηση της Αγγλικής ορολογίας σε διάφορες ειδικότητες. Με μεγάλη […]

Συνάντηση του προγράμματος e-VET στη Σόφια!


 Students with influence over peers reduce school bullying by 30 percent Curbing school bullying has been a focal point for educators, administrators, policymakers and parents, but the answer may not lie within rules set by adults, according to new research led by Princeton University. Instead, the solution might actually be […]

Students with influence over peers reduce school bullying



M.I.T. (2016) Pantheon 1.0, a manually verified dataset of globally famous biographies. http://pantheon.media.mit.edu/treemap/country_exports/GR/all/-4000/2010/H15/pantheon http://www.ellines.com/good-news/10961-mit-6-ellines-stous-10-diasimoterous-olon-ton-epochon/ ΜΙΤ: 6 Έλληνες στους 10 διασημότερους όλων των εποχών Share Το Εργαστήριο του MIT σε συνεργασία με το Macro Connections Group δημιούργησε το ηλεκτρονικό «Πάνθεον» προσωπικοτήτων. Για το σκοπό αυτό συνέλεξαν και ανάλυσαν πληροφορίες κοινωνικές και […]

M.I.T. (2016). Pantheon 1.0


The Tortoise and the Hare, Take Two Regarding the tortoise & the hare: should fast students race ahead, get bored & fall asleep? Do you remember the fable about the tortoise and the hare? The one where they race and the hare is so fast that he lies down to […]

The Tortoise and the Hare, Take Two